• Image 01

    Joga to jedyna w swoim rodzaju całościowa metoda, która służy utrzymywaniu człowieka w zdrowiu i dobrej formie. Jest przy tym czymś znacznie więcej niż tylko programem ćwiczeń ruchowo-gimnastycznych. Ćwiczenia jogi wprowadzają ciało w naturalny i harmonijny stan, od którego na co dzień człowiek się oddala. Joga jest drogą którą aktywnie podążając, możecie uczynić wiele dla siebie i swojego zdrowia.
    Zapraszam, Irena


    AKTUALNOŚCI


    W poniedziałek 05 września zaczynamy zajęcia w szkole, ponownie w dwóch grupach początkującej i ogólnej.

    Uwaga, zmiana cen karnetów – informacje w zakładce ZAJĘCIA.



    Adresy i mapki dojazdu w zakładce

    KONTAKT

  • O JODZE

    Image 02 Joga oznacza jedność ciała, umysłu i duszy. Jej celem jest przywrócenie równowagi i harmonii wewnętrznej. Jest jednym z najstarszych systemów filozofii indyjskiej. Uważa się, że prekursorem systemu jogi był żyjący ok. II w. p.n.e. indyjski filozof PATANJALI autor jednego z najważniejszych traktatów na temat jogi jakim są JOGASUTRY. Umiejętnie praktykowana joga pomaga zwalczać wiele dolegliwości. Asany zwiększają siłę mięśni, ścięgien, wymagają skupienia na oddechu, co wpływa korzystnie na pracę serca, a to pomaga w natlenieniu komórek ciała i przyspiesza procesy metaboliczne. Joga opóźnia proces starzenia się, zapewnia długowieczność, doskonałą kondycję fizyczną i psychiczną. Mistrzostwo w takim oddziaływaniu systematycznej praktyki jogi na organizm osiągnął światowy guru joginów - B.K.S. Iyengar.

    Bellur Krishnamachar Sundararaja Iyengar

    Był jednym z najwybitniejszych współczesnych nauczycieli jogi. Nauczał i praktykował ponad 70 lat. Dzięki niemu uprawianie jogi stało się powszechne w Europie i Ameryce. Wypracowany przez niego sposób ćwiczeń nazwany został „metodą B.K.S. Iyengara”. Jest to najbardziej rozpowszechniony na świecie sposób praktykowania jogi.

    Urodził się 14 grudnia 1918 roku w ubogiej rodzinie. Zmarł w Punie 20 sierpnia 2014. Był słabym, chorowitym dzieckiem, obiektem drwin ze strony rodzeństwa i rówieśników. Po śmierci ojca 9-cio letni Sundara zamieszkał ze swoją starszą siostrą. Mąż siostry - Tirumalai Krishnamacharya - był nauczycielem jogi, ajurwedyjskim uczonym i uzdrowicielem. Został nauczycielem i guru chłopca. Młody Iyengar przez kilka lat praktykował i asystował swojemu guru, który w 1936 roku wysłał go do Puny (południowe Indie). Tam Iyengar obok nauczania intensywnie praktykował samodzielnie pracując nad wysubtelnieniem i udoskonaleniem asan dla osiągnięcia najwyższej perfekcji i precyzji w oparciu o własne doświadczenia. Stało się to kluczem jego nauczania. Wtedy właśnie zaczęto postrzegać B. K. S. Iyengara jako nauczyciela jogi. W 1975 roku w Punie założył Instytut Jogi Iyengara nazwany imieniem żony Iyengara – Ramamani - poświęcony jej pamięci. Do 1986 roku Iyengar osobiście prowadził większość klas. Następnie nauczanie przejęła jego córka Geeta i syn Prashant. Wiedza Iyengara rozwijana i doskonalona przez jego dzieci jest przekazywana coraz większej liczbie adeptów jogi z całego świata.

    Metoda

    Iyengar wypracował metodę nauczania charakteryzującą się ogromną precyzją i metodycznością. Usystematyzował i sklasyfikował pozycje jogi. Stworzył logicznie spójny system. Podzielił asany na kilka kategorii, z których pięć można uznać za podstawowe: pozycje stojące, wygięcia do tyłu, skręty, skłony do przodu, pozycje odwrócone. Każda z nich ma inne oddziaływanie na organizm i umysł. Opracował system tworzenia sekwencji i reguły łączenia asan z danej grupy. Sztuka ta doprowadzona przez Iyengara do mistrzostwa pozwala bezbłędnie osiągać zamierzony cel od terapeutycznego przez profilaktyczny po oddziaływanie na samopoczucie. Kolejną innowacją Iyengara było wprowadzenie do praktyki asan przyrządów w postaci koców, drewnianych kostek, pasków. Umożliwia to dostosowanie pozycji do indywidualnych możliwości i ograniczeń danej osoby. W 1966 roku opublikowano "Światło jogi" Iyengara – książkę opisującą wykonania klasycznych wersji asan oraz podstaw Pranayamy. Stanowi ona kanon wiedzy na temat asan. W 1981 roku opublikowano jego następną książkę "Światło Pranayamy". Obie książki uznano jako współczesną klasykę i przetłumaczono na wiele języków.

  • NAUCZYCIEL

    Image 02

    Irena Zamirska-Pietrek

    Dyplomowany i certyfikowany nauczyciel jogi stopnia
    Intermediate Junior I wg przekazu B.K.S. Iyengara
    (dyplom Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute w Punie).

    Instruktor rekreacji ruchowej ze specjalnością hatha jogi
    (AZS Politechniki Częstochowskiej) - uprawnienie nadane
    przez Ministra Sportu i Turystyki.



    Z jogą jestem od 2003 roku. Pierwsze lata praktyki rozwijałam we Wrocławiu w Szkole Jogi Darka Wojteczka, który rozbudził we mnie ogromny zapał do tej sztuki. Regularnie biorę udział w warsztatach wysoko wykwalifikowanych nauczycieli w Polsce i na świecie pogłębiając swoje doświadczenie i rozumienie jogi.

    "Słowa nie mogą wyrazić wartości jogi. Trzeba jej doświadczyć."
    B.K.S. Iyengar

  • GALERIA

  • ZAJĘCIA

    Zajęcia odbywają się w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej nr 91 przy ulicy Sempołowskiej 54.

    GRAFIK ZAJĘĆ

    GRUPAPOCZĄTKUJĄCAOGÓLNA
    Poniedziałek18.10 - 19.1019.30 - 21.00
    Czwartek18.10 - 19.1019.30 - 21.00

    GRUPA POCZĄTKUJĄCA
    Przeznaczona dla osób zaczynających praktykę jogi oraz praktykujących nieregularnie. W grupie tej poznasz podstawowe pozycje jogi (asany) i sposób ich wykonywania, ze szczególnym uwzględnieniem pozycji stojących, które budują siłę i wytrzymałość, elastyczność ciała oraz poczucie równowagi.

    GRUPA OGÓLNA
    Przeznaczona dla osób regularnie praktykujących jogę od co najmniej 6-ciu miesięcy. Wymagana jest umiejętność wykonywania podstawowych asan w stopniu umożliwiającym naukę bardziej zaawansowanych pozycji jogi w tym pozycji odwróconych Salamba Sarvangasana (stanie na barkach) i Salamba Sirsasana (stanie na głowie). Wyższy stopień intensywności praktyki.

    Do dyspozycji ćwiczących posiadamy maty, klocki, paski i koce. W razie pytań prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny. Zapraszamy wszystkich chętnych!


    CENNIK GRUPA POCZĄTKUJĄCA , CZAS ZAJĘĆ 60 MINUT

    ILOŚĆ SPOTKAŃ1 spotkanie4 spotkania6 spotkań8 spotkań
    CENA PLN3090120140
    Ceny obowiązują od 05 września 2016.

    CENNIK GRUPA OGÓLNA , CZAS ZAJĘĆ 90 MINUT

    ILOŚĆ SPOTKAŃ1 spotkanie4 spotkania6 spotkań8 spotkań
    CENA PLN30100130150
    Ceny obowiązują od 05 września 2016.

    REGULAMIN UCZESTNIKA ZAJĘĆ

    Podstawowe zasady:

    • 1. Przyjdź najpóźniej 5-10 minut przed zajęciami.
    • 2. Osoby niepełnoletnie uczestniczą w zajęciach tylko za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów, którzy potwierdzą zaznajomienie się z regulaminem.
    • 3. Podczas zajęć obowiązuje cisza, ćwiczymy w skupieniu i koncentracji.
    • 4. Przed zajęciami wyciszamy telefon.
    • 5. Nie poprawiamy innych uczestników zajęć bez polecenia nauczyciela.
    • 6. Najlepiej ćwiczy się z pustym żołądkiem – nie jedz 2-3 godziny przed zajęciami.
    • 7. Ważność karnetu wynosi 30 dni od daty zakupienia i nie podlega przedłużeniu. Pieniądze za niewykorzystane zajęcia nie są zwracane.
    • 8. Jeżeli właściciel karnetu nie wykorzysta wszystkich zajęć w terminie jego ważności może odzyskać utracone zajęcia. Zostaną one dopisane do karnetu, który wykupi najpóźniej do 7 dni od daty utraty ważności poprzedniego karnetu. Zajęcia wykupione w nowym karnecie wraz z zajęciami dopisanymi muszą być wykorzystane w terminie ważności nowego karnetu, niewykorzystane nie mogą być przepisane ponownie.
    • 9. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szatni

    Chroń swoje zdrowie:

    • 10. W przypadku ciąży lub przebytych urazów i kontuzji oraz jakichkolwiek problemów zdrowotnych musisz skonsultować z lekarzem możliwość uczestniczenia w zajęciach ćwiczeń jogi. O ewentualnych ograniczeniach koniecznie powiadom nauczyciela. Zaniedbując ten obowiązek narażasz swoje zdrowie!
    • 11. Wszelkie dolegliwości, problemy zdrowotne i menstruację należy zgłosić nauczycielowi przed zajęciami.
    • 12. Uważnie obserwuj swoje ciało aby uniknąć kontuzji. W zajęciach uczestniczysz na własną odpowiedzialność.
    • 13. Jeżeli podczas zajęć doznasz uczucia osłabienia, zawrotu głowy, nadmiernego napięcia lub innego dyskomfortu natychmiast poinformuj nauczyciela.
    • 14. Nie ćwiczymy po dłuższym pobycie w upalnym słońcu oraz bezpośrednio po saunie.

    Akceptując powyższy Regulamin oświadczasz, że respektujesz jego zalecenia i nie masz przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń fizycznych. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za wypadki będące wynikiem niestosowania się do niniejszego regulaminu oraz instrukcji i zaleceń nauczyciela.

  • KONTAKT

    Irena Zamirska-Pietrek

    Zajęcia odbywają się:

    1. Studio, ulica Chełmońskiego 35a,
    zajęcia w okresie wakacji

    2. Budynek Szkoły Podstawowej nr 91,
    ulica Sempołowskiej 54

    Telefon: 609 569 120
    Email: joga.na.biskupinie@onet.eu

    Pozycjonowanie, Google Maps API